Am realizat o dezvoltare completă a site-ului web pentru un client care oferă servicii turistice, incluzând și optimizarea pentru motoarele de căutare. Proiectul a vizat crearea și creșterea vizibilității online a companiei.
Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) a site-ului web al unei mici afaceri
Situația inițială
Starea inițială SEO: Compania nu avea anterior un site web propriu, fiind prezentă doar pe platforme terțe care prezentau servicii.
Definirea sarcinii: Obiectivul principal a fost crearea site-ului web.
Al doilea obiectiv a fost optimizarea site-ului web pentru motoarele de căutare (SEO). Scopul SEO a fost de a crea vizibilitatea site-ului web în motoarele de căutare, pentru a obține cel mai mare trafic organic posibil - adică, trafic neplătit.
Un obiectiv cheie al SEO a fost ca site-ul web să apară pe primele două pagini ale rezultatelor căutării Google pentru cuvintele cheie relevante. Aceasta a reprezentat o provocare semnificativă pe o piață extrem de competitivă și cu mulți actori locali, unde, chiar și în cazul rezultatelor de căutare locale, domină anunțurile plătite și platformele mari și complexe de prezentare a serviciilor la nivel național.
Strategia
Audit SEO: În cadrul analizei de optimizare pentru motoarele de căutare, am identificat punctele slabe ale site-ului care afectau negativ poziționarea în motoarele de căutare și am formulat recomandări pentru îmbunătățire.
Analiza cuvintelor cheie: Analiza cuvintelor cheie a relevat faptul că utilizatorii, atunci când caută serviciul oferit de client, utilizează, în general, expresii lungi și complexe. Prin urmare, pentru a ajunge la publicul țintă, am optimizat conținutul site-ului pentru combinații de cuvinte cheie specifice și lungi.
Volumul de căutare pentru cuvintele cheie selectate, axate pe servicii locale, s-a dovedit a fi extrem de scăzut în bazele de date online disponibile. În consecință, din cauza lipsei de date precise privind volumul de căutare lunar, ne-am bazat pe datele concrete furnizate de Google Search Console, măsurate pe propriul site web.
Datorită faptului că site-ul web este bilingv (maghiară/română), în timpul optimizării pentru motoarele de căutare a trebuit să luăm în considerare obiceiurile de căutare diferite ale publicului țintă maghiar și român. În consecință, am efectuat cercetări separate de cuvinte cheie pentru ambele limbi și am optimizat conținutul și la nivel lingvistic.
Am definit combinații de cuvinte cheie primare, prin care am reușit să utilizăm atât numele companiei, cât și categoria din industrie ca și combinație de cuvinte cheie.
Prin introducerea de combinații de cuvinte cheie secundare, am urmărit să vizăm serviciul respectiv într-un limbaj mai general în motoarele de căutare, astfel încât am introdus 4-4 noi combinații de cuvinte cheie pentru fiecare limbă.
Implementare
Cronologie: Am început optimizarea efectivă pentru motoarele de căutare la 6-7 luni după finalizarea site-ului web. După îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-ului, am trecut la transformarea conținutului în funcție de combinațiile de cuvinte cheie. Primele rezultate în lista de rezultate Google au apărut după una sau o lună și jumătate.
SEO tehnic: Am reoptimizat imaginile site-ului, pe care le-am creat parțial noi înșine, și le-am încărcat din nou pe site într-un format conform celor mai recente standarde SEO. Astfel, am optimizat și viteza de încărcare a site-ului. ținând cont de structura modificată a site-ului, am actualizat harta site-ului.
Viteza de încărcare a site-ului s-a îmbunătățit semnificativ conform indicilor Core Web Vitals
Optimizare on-page: Pentru a îmbunătăți vizibilitatea site-ului în motoarele de căutare, am modificat textele vizibile și meta-textele, etichetele de titlu h1, h2, h3, titlurile SEO, pe baza combinațiilor de cuvinte cheie selectate. Am completat imaginile cu texte alternative relevante.
Optimizare off-page: Strategia de construire a link-urilor se limitează deocamdată la link-ul plasat pe propria pagină Google My Business a companiei.
Provocări întâmpinate: Pe lângă combinațiile de cuvinte cheie relevante, am dorit să facem site-ul vizibil în motoarele de căutare și pentru alte combinații de cuvinte cheie mai generale, legate de serviciu. A fost o provocare semnificativă optimizarea pentru combinațiile de cuvinte cheie mai generale, știind că primele două pagini ale listei de rezultate sunt ocupate în mare parte de afișări plătite și de platforme mari și complexe de prezentare a serviciilor.
Soluții: Regândirea și reoptimizarea conținutului, inclusiv utilizarea combinațiilor de cuvinte cheie secundare. Deoarece am dezvoltat noi înșine site-ul, am putut profita pe deplin de cunoașterea sistemului în timpul procesului de optimizare pentru motoarele de căutare, astfel încât modificările au fost efectuate rapid și eficient. Pentru a îmbunătății optimizarea pentru motoarele de căutare, am înlocuit modulul galeriei de imagini cu unul care acceptă mai bine afișarea imaginilor prietenoase pentru SEO.
Rezultate
Date măsurabile: Versiunea maghiară și română a site-ului ocupă locul al doilea în lista de rezultate de căutare Google pentru combinațiile de cuvinte cheie primare.
Pentru combinațiile de cuvinte cheie secundare, versiunea maghiară a site-ului ocupă locul 21, iar versiunea română locul 27 în lista de rezultate de căutare Google. Este adevărat că aceste rezultate se schimbă în prezent dinamic.
Întrucât un site web bine optimizat întărește credibilitatea profilului Google My Business (GMB), profilul GMB ocupă primele poziții pentru combinațiile de cuvinte cheie primare și secundare, în ambele limbi.
Rezultatul optimizării pentru motoarele de căutare, vizibilitate în creștere
Combinații de cuvinte cheie relevante în rezultatele căutării
Concluzii și recomandări
Lecții învățate: Cu un conținut relativ redus - site-ul conține 4 pagini în maghiară și 4 în română - și cu puține cuvinte cheie țintă, dar relevante, se pot obține rezultate bune în SEO.
Elemente de succes: strategie centrată pe cuvinte cheie, obținerea unor indicatori Core Web Vitals buni, conținut extins.
Recomandare pentru îmbunătățire: adăugarea de conținut suplimentar pentru a atrage noi cuvinte cheie utilizate în industrie.
Optimizarea pentru motoarele de căutare, sau SEO, nu este o sarcină unică, ci un proces continuu. Există mai multe motive pentru aceasta:
- Modificări constante ale algoritmilor motoarelor de căutare
- Apariția de noi tehnologii
- Modificări ale mediului tehnic
- Competitorii își îmbunătățesc în mod constant site-urile web
- Schimbarea nevoilor utilizatorilor
Indiferent dacă lansați un site web nou sau doriți să îmbunătățiți unul existent, suntem pregătiți să vă susținem cu cele mai bune soluții de optimizare pentru motoarele de căutare.
Toró Attila